Kalteva tienpinta tulee varmasti tutuksi syyskuussa, kun ajamme 7 hengen porukalla Zürichistä Venetsiaan. Haave etappiajosta Alppien yli huoltoauton kera on ollut mielessämme jo muutaman vuoden. Kunnolla siemen lähti itämään viime vuonna Pyreneillä, kun olimme ajelemassa klassikkonousuja viikon ajan (Pyöräily + Triathlon 1/2014). Reitin suunnittelu alkoi melko pian tuon reissun jälkeen. Se tapahtui poimimalla Daniel Frieben kirjoista Mountain High ja Mountain Higher nousuja ja sijoittamalla niitä reitille mahdollisimman paljon ilman pitkiä siirtymiä. Aluksi oli ajatuksena aloittaa Münchenistä, mutta lähtöpaikka vaihtui lopulta Zürichiin, jotta päästiin nopeammin nousujen kimppuun.
Päivä
|
Reitti
|
Kohokohdat
|
Pituus, km
|
Nousua, m
|
6.9
|
Zürich-Giswil
|
Pientä kumpuilevaa järvien rantoja kierrellen
|
96,5
|
717
|
7.9
|
Giswil-Andermatt
|
|
90,1
|
2983
|
8.9
|
Andermatt-Tiefencastel
|
|
108,7
|
2068
|
9.9
|
Tiefencastel-Prato allo Stelvio
|
|
119,7
|
2576
|
10.9
|
Prato allo Stelvio –
Ponte di Legno
|
|
91,5
|
3286
|
11.9
|
Ponte di Legno – Molina di Fiemme
|
|
135,4
|
2665
|
12.9
|
Molina di Fiemme – Feltre
|
|
88,3
|
2197
|
13.9
|
Feltre – Venetsia
|
|
123,5
|
1598
|
Valmistautuminen on tiukasti menossa systemaattisen epäsystemaattisesti. Ryhmän tekemisiä voi seurailla Twitterissä #zurven14 hastagilla tai sitten seuraamalla ryhmän jäseniä: